MTZ turbó átkötő szett (gyári 892-es, 952-es turbós motorhoz) komplett, normál légszűrőhöz
MTZ turbó átkötő szett (gyári 892-es, 952-es turbós motorhoz) komplett, normál légszűrőhöz
Ezt a szettet olyan gyárilag turbós MTZ-k alakításához készítettük, amelyeken a szívótorokba van bekötve a kompresszor és torokizzítóval (fáklyával) szerelték.
Jellemzően 2000 és 2008 között gyártott 892-eseknél és 952-eseknél van így. A szívótorok nyomott ágában ezek a csatlakozások hosszú távon gondot okoznak. A torokizzítón már első perctől kezdve elszökik a turbó által benyomott levegő egy része, míg a kompresszoron az elhasználódottságának függvényében rontva a teljesítményt elfúj a benyomott levegő további jelentős része.
A torokizzítón át a szabadba szökik a levegő, ennek legbiztosabb jele, ha túl gyakran hagyja el a petróleum tartály sapkáját, mert lefújja a töltőnyomás. Egyik ügyfelünk panasza tökéletesen érzékeltette a problémát: ”5 éves a nagy gépem, de már négyszer elhagytam a sapkát, a régi gépemen meg még az eredeti van.”
A kompresszoron keresztül is elfúj a nyomás. Ennek legbiztosabb jele, ha gépe légtartálya 1 bar körüli nyomáson áll akkor is, ha hónapok óta nem volt bekapcsolva a kompresszor. A kompresszor dugattyúja (gyűrűk) mellett pedig még a karterbe is elszökhet a levegő. Érdemes tudni, hogy a kompresszor kikapcsolt állapotában is fenn áll ez a probléma. Minél kopottabb a kompresszorunk, annál jelentősebb a teljesítmény csökkenés.
Ezt a jelenséget leginkább akkor érzékelheti, ha a turbója jónak tűnik (nem nyomja az olajat és szépen pörög), de a gépe érthetetlen okból mégis gyenge.
Erre a problémára a gyár is rájött, és ennek megfelelően az újabb gépek többsége már olyan szívótokkal kerül gyártásra, amelyen a kompresszor csatlakozás ki sincs fúrva és nincs bemenetezve. A másik hibaforrást egyszerűen szüntették meg, kivették a torokizzítót, és a helyét levakolták. Az újfajta szívótorokról teszünk fel illusztrációt, de ezek nem a készlet részei.
Ezt a készletet úgy állítottuk össze, hogy Ön is könnyen átalakíthassa gépét úgy, hogy a kompresszor közvetlen a légszűrő után legyen csatlakoztatva, így a szívóágból szívja a levegőt, nem pedig a nyomott oldalról. A torokizzító levakolásához szükséges alkatrészeket is tartalmazza a készlet.
Ennek megfelelően a nyomott ágban semmilyen bekötés nem lesz, és az összes töltőlevegő a motorba jut.
Amíg nem alakítja át ilyen módon gépét, addig el sem tudja képzelni mekkora teljesítményről mond le ilyen apróság miatt.
Ezt a készletet úgy állítottuk össze, hogy Ön is könnyen átalakíthassa gépét úgy, hogy a kompresszor a légszűrő elé legyen csatlakoztatva, így a szívóágból szívja a levegőt, nem pedig a nyomott oldalról. A torokizzító levakolásához szükséges alkatrészeket is tartalmazza a készlet.
Ennek megfelelően a nyomott ágban semmilyen bekötés nem lesz, és az összes töltőlevegő a motorba jut.
Amíg nem alakítja át ilyen módon gépét, addig el sem tudja képzelni mekkora teljesítményről mond le ilyen apróság miatt.
A készlet tartalmazza:
- Az átkötő tömlőt.
- A két csatlakozós lemez szívócsövet a légszűrő elé, amivel be tud csatlakozni a szívóágba.
- A torokizzító helyét levakoló fedlapot és tömítését.
- A közcsavarokat és alátéteket.
- A régi kompresszor csatlakozás levakolásához szükséges kúpos menetű zárócsavart.
Kérem a szett rendelésekor jelezze, ha gépe klímás, mivel abban az esetben egy könyök a szokásostól eltérően szükséges az átkötéshez.
Értesülj akcióinkról, újdonságainkról.